Řešení chyb

Občas něco nefunguje.
Možná najdete nápovědu tady.
A když ne, nebojte se zeptat.

 

Napiště nám

Chyby přihlašování

Nepřihlášen

Zadám správně jméno i heslo a pořád jsem nepřihlášen. Nejprve pořádně zkontroluju jméno i heslo, protože občas se člověk prostě uklepne - zvlášť na mobilu, to není žádná ostuda :) Teď mám všechno zadané fakt správně a pořád nepřihlášen. Dole na obrazovce se ukazuje žlutá hláška

Možná jsem si předchozími pokusy zablokoval přístup. Nezbyde, než se přihlásit na web stránky zonky.cz a tím účet odblokovat. Při přihlášení budu možná muset potvrdit, že nejsem robot, protože byl účet zablokovaný, ale pokud mě zonky přihlásí, tak se mi teď už přihlásí i Zonkoid.

Přihlášení na www.zonky.cz

Hláška "unauthorized"

Týká se nejspíše pouze nových investorů, kteří v Zonkoidu vidí nenulový zůstatek v peněžence a přesto nemohou investovat. Zobrazí se jim hláška "unauthorized". Zonky bohužel umožní investorovi přihlásit se, ale nemá roli investora, takže nevidí zůstatek a nemůže investovat. Většinou se to do druhého dne spraví, v několika případěch jsme už ale doporučili investorům kontaktovat podporu Zonky, protože došlo k "nespecifikované chybě". Zkuste to také, za to nic nedáte.

Captcha a její neduhy

Captcha je otravná, v horším případě je problematická. Na novějších Androidech verze 6+ stačí odškrtnout, že nejsem robot, ale na starších verzích musím neustále vyplňovat obrázkový kvíz. S tím autoři Zonkoida bohužel mnoho nezmůžou. Dobrá zpráva je, že už se pracuje na verzi, která bude bez Captcha!

Dva investoři s Androidem 4.2 hlásili chybu obrázkového kvízu, jako je vidět na obrázku. Případně se obrázky nezobrazí vůbec. Snad stačilo kliknout na ikonu nápovědy a obrázky se srovnaly...snad...nejlepší bude vydržet, než bude Zonkoid bez captcha.

Několika investorům se zničehonic začala objevovat při investování obrazovka s hláškou 404 - Stránka nebyla nalezena, jak je vidět dole na obrázku. Bohužel se zatím nepodařilo zjistit příčinu, ale vždy zabralo přeinstalování Zonkoida. Pátráme dál.

Problémy s notifikacemi

Nechodí. Necinkne. Nic. A všechno mám nastavené správně. Všechny zvolené ratingy mám v nastavení oznámení zaškrtnuté a nemám vypnutý hlavní vypínač oznámení (Potlačit všechna oznámení) hned nahoře v nastavení.

Problém může být s aplikací Google Play services, nebo jen Google Services. Buďto ji na svém telefonu nemám, nebo mám neaktuální verzi. Bude potřeba se podívat v mém telefonu do Settings => Apps a v seznamu najít Google Play services. Verze by měla být vyšší než 10.0.84. Pokud není, zkusím provést aktualizaci.

Zkusím také ověřit, jestli nemám nastavené blokování notifikací ať už v nastavení aplikace Google Play services, tak Zonkoida - v seznamu najdu aplikaci Zonkoid, kliknu na ni, v položce Notifications zkontroluji, že není zapnuto Block.

Jeden investor měl na svém telefonu verze 6 povoleno blokování aplikací, které jsou energeticky náročné. Jelikož Zonkoida zřejmě využíval hodně a často procházel tržiště, systém začal zřejmě Zonkoida omezovat. Po vypnutí začaly notifikace fungovat.

Další příčiny se vyskytují zřídka, ale je dobré o nich vědět:

- Některé síťové komponenty (wifi routery, mobilní vysílače, ...) způsobí přerušení spojení s Google FCM - notifikační službou. Spojení se naváže znovu automaticky, ale u některých telefonů podle nastavení až za 5-20 minut.

- Některé verze Androida mají vlastní implementaci úspory baterie, takže se někdy spojení přeruší a notifka nedojde včas. Např. Sony Xperia Stamina Mode.

Zkusit můžete taky odškrtat a zase zaškrtat políčka pro všechny ratingy v nastavení notifikací a zase je znovu nastavit. Nejlépe na spolehlivém a rychlém připojení, třeba WIFI nebo LTE.


zonkoid@urbancoders.eu